lördag, november 10, 2007

Presentkort

Julklappsplaneringen börjar ta form. Än har jag inte kommit iväg för att köpa en enda present. Jag hade tänkt passa på att köpa lite i Málaga, men tyvärr fick jag inte tillfälle till det. Och det lär ju inte bli av på vägen till Sverige heller, så jag hoppas jag kan fixa all min julshopping i Ceuta och Tetuán.

En present som jag tycker är underskattad är presentkort. Inte världens mest personliga present om man köper presentkort på samma ställe till alla. Men det måste man ju inte. Numera finns det ju så många företag, både vanliga och online, som erbjuder presentkort. Det gör att man kan skräddarsy presenterna, genom att ge presentkort på någon klädaffär till den modeintresserade, på en tidningsprenumeration eller bokaffär till bokmalen, osv. Dessutom kan man ju göra själva omslaget personligt genom att lägga presentkortet i ett hemmagjort gratulationskort, skriva en dikt eller vers inne i kortet och sedan lägga alltihopa i ett fint dekorerat kuvert. Själv skulle jag gärna vilja ha presentkort på en inredningsaffär, men i mitt fall funkar det inte så bra för möbler är på tok för tunga för att skicka i paket. Så jag får önska mej nått annat istället. *s*

Inga kommentarer: