fredag, januari 04, 2008

Borta bra men hemma bäst?

Så där, nu är jag hemma i Marocko igen. Vi kom hem i onsdags kväll, efter 16 timmar på resande fot. Den här gången tog det längre tid än vanligt för oss att "landa" i tillvaron, för det har varit en omtumlande semester, på många plan. Men nu börjar det kännas riktigt bra att vara hemma igen.

Idag sken solen från en blå himmel och det var riktigt skönt ute mitt på dagen, till skillnad från igår när regnet fullkomligt vräkte ner och det var stört omöjligt att ta sej ut. Det är tur att jag är van vid vintervädret här och hade lämnat tillräckligt med mat hemma för att klara oss de första 2 - 3 dagarna. Jag har väl varit med förr. *s*

Idag på morgonen har jag pluggat litteraturhistoria, till provet jag har om 20 dagar. Huvva!!! Och på kvällen har jag jobbat mitt första pass. Så nu är vi tillbaka i vardagen igen. På gott och ont. Visst är det skönt med semester, men inte i all evighet. Så det känns faktiskt skönt att komma igång med jobb och studier igen. Och efter min blogpaus har jag huvudet fullt med idéer som jag hoppas kunna blogga om de närmaste veckorna.

1 kommentar:

Anna Malaga sa...

Skönt att ni är hemma igen och hoppas att allt har varit bra.