fredag, januari 18, 2008

Morgonpromenad

Nu har vi precis kommit hem efter en härlig morgonpromenad, Sabina och jag. Efter jag lämnat barnen hos kompisen tog jag en låååång omväg hem. 40 minuter i vårsolen, det var hur härligt som helst. Enligt en termometer jag såg ute på sta'n (yes! Vi börjar få såna nymodigheter här också. Bra att kunna veta hur varmt det är och hur mycket klockan är, det är det dåligt med annars) var det 12 grader när jag gick förbi.

Det märks att det börjar bli både varmare och ljusare för det var rätt många som var ute och gick. Dom flesta var nog på väg till skola eller jobb men jag såg en och annan som verkade vara ute och nöjesgå och det känns ju uppmuntrande. Jag gick på gator där jag vet brukar finnas folk, för på bakgatorna är det bara uteliggare och knäppskallar så här års och dom hade jag ingen lust att stöta på. Jag var lite i valet och kvalet ifall jag skulle våga mej ner på strandpromenaden, för tidigare var den ett tillhåll för allsköns märkliga människor på vintern, men sedan dom byggt om hela strandpromenaden har hela kvarteret fått ett lyft och knäppiskarna har hittat nått annat tillhåll. Det var ett bra val för det är så vackert att se vårsolen spegla sej i havet. Det var inte så många människor i rörelse där men tillräckligt många för att det ändå skulle kännas tryggt. Dessutom såg jag att flera caféer i området numera har öppet året runt och det gör ju att det automatiskt blir tryggare att gå där. Så nu har jag hittat en bra rutt som jag kan gå på mornarna.

Nu är det dags att ta itu med morgonens sysslor, plugga en stund online med en kompis och sedan ska jag in till stan. Måste köpa en present innan jag hämtar killarna för vi ska på dopfest i morgon.

Ha en toppendag allihopa och jag hoppas solen skiner på er med!

1 kommentar:

Ninnie sa...

Åhhh, så skönt det låter!! Snart, snart har kommer våren till oss med. Det här har nog varit den mörkaste, gråaste, regnigaste vintern någonsin. Solen är såååå efterlängtad! Jag har också börjat med regelbundna promenader, för att må lite bättre, få lite mer ork och bli piggare.Fast jag får gå ut i mörker o regn, ännu ett tag iallafall...
Ha det gott, Ninni