onsdag, mars 19, 2008

Nyckelpigeinvasion

Jag har alltid tyckt att nyckelpigor är fina kryp men just nu vete 17 om jag är så förtjust i dom. Vi har nämligen blivit invaderade.... Varje gång jag hänger kläder på tork får jag fullt med pigor på kläderna och oavsett hur mycket jag än skakar på kläderna så sitter dom kvar där dom sitter, vilket gör att vi hittar nyckelpigor inne i lägenheten hela tiden. Och värst av allt, dom bajsar oavbrutet dom små j%()==%¤". Det blir små, små bruna ränder på kläderna. Så numera när jag tvättar måste jag gå igenom vartenda plagg och vrida och vända och sedan gnugga bort fläckarna och i värsta fall tvätta om plaggen. Det är TRÖTTSAMT! Så om någon har nått tips på hur man blir av med dessa små söta monster så skulle jag bli evigt tacksam, för jag är trött på att hitta dom överallt.... Grannens tak står tomt,kunde dom inte flytta dit istället? *morr*

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, vilken fin blogg du har!

Det finns små "hus" av plast mot kackerlackor och myror, det kanske hjälper mot pigor också? De mot myror funkar verkligen mot myror, i alla fall både turkiska och egyptiska. Barn och katter kommer inte åt giftet heller, en klar fördel. Kan du hitta något liknande i Marocko?

Lycka till,
Marianne