måndag, juni 05, 2006

Fy Faraoh!

Jag har blivit totalt beroende av ett dataspel - Faraoh. Det är gammalt som gatan, måste vara ifrån slutet av 90-talet eller så, för jag hade det på en gammal dator jag hade för flera år sedan. Jag älskade det spelet men det blev nått fel på CD:n så jag var tvungen att sluta spela det. :-( Gissa om jag blev glad när jag för 1½ år sedan hittade spelet på rea i spelbutiken. Det var ett "Köpp 3 betala för 2"-erbjudande. egentligen var jag inte ett dugg intresserad av dom andra två spelen, det var bara Faraoh jag ville ha. *s*

Men nu blir jag vaaaaaansinnig på spelet! Jag har kommit till en nivå som jag klarat flera gånger på den gamla datorn, så det är ingen omöjlighet att komma vidare men jag kommer helt enkelt inte igenom nivån. Efter cirkus en timmes spelande kommer faraohs armé och förstör hela min stad, gång efter gång. Jag tror jag har spelat den här nivån över 30 gånger nu och det är alltid samma visa. Och inte kan jag sluta spela det eländiga spelet heller... Fast jag har faktiskt haft det undangömt i flera veckor nu, just för att jag vet att jag inte klarar av att spela "bara 5 min". Jag bara MÅSTE knäcka den här nivån! Så ikväll spelar jag dataspel och i morgon "försvinner" spelet igen, tills jag har mer fritid. Men det är en bra avkoppling och ett sätt för dom små grå att få tampas lite med varandra.

För er som inte vet vad Faraoh är för spel (och det är det väl knappt någon som vet) så är det ett strategispel. Man ska bygga upp Egypten från det att dom första människorna kom dit och genom historien. Varje nivå är en ny stad, lite längre fram i historien, med nya utmaningar.

Om någon känner till spelet och har lite tips på hur jag ska komma vidare så hör av er! Jag håller på att bli totalt GAAAAAALEN på att inte komma vidare! *längtar till sommarlovet så jag kan hinna spela mer*

Inga kommentarer: